Бюро правової допомоги: п’ять років поруч з людьми та для людей
П’ять років тому, 1 вересня 2016 року в Україні запрацювали бюро правової допомоги. Це стало важливим етапом розвитку системи безоплатної правової допомоги – мешканці невеликих населених пунктів отримали можливість вирішити свої правові питання недалеко від дому. Відтоді можна сміливо казати, що правова допомога – поруч.
Понад 1,3 млн клієнтів бюро отримали правову допомогу
Бути максимально ближчими до людей та надавати їм якісну правову допомогу – такою була головна мета створення бюро як окремих підрозділів місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Адже наближення правових послуг до мешканців віддалених населених пунктів була на часі – деякі громадяни, особливо літнього віку, не мали можливості їхати за кількадесят кілометрів до місцевого центру для вирішення своєї правової проблеми.
«Утворення бюро правової допомоги, а це понад 400 додаткових стаціонарних офісів, які з’явилися у малих містах та селищах, спростило доступ до безоплатної правової допомоги для мешканців територіально віддалених громад. Лише за перші 4 місяці роботи бюро кількість людей, які звернулися за правовою допомогою, зросла у 4 рази», – розповіла начальниця управління забезпечення доступу до правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги Наталія Марчук.
Загалом за п’ять років тільки до бюро правової допомоги звернулися понад 1,3 млн осіб. Фахівці, які працюють у бюро, надали понад 1,9 млн правових консультацій та роз’яснень. Понад 145 тис. рішень про надання безоплатної вторинної правової допомоги у складенні процесуальних документів та представництві інтересів у суді. Наведені цифри – це не просто статистичні показники. Кожне звернення – це чиясь проблема чи навіть біда, яку допомогли вирішити юристи бюро та адвокати, які співпрацюють з системою БПД.