Як не стати жертвою шахраїв в інтернет-магазинах

Стрімке розповсюдження короновірусу внесло несподівані корективи в усі сфери життя. Так, на всій території України були введені карантинні заходи, що одразу призвело до стрімкого зростання продажів за допомогою різноманітних інтернет-магазинів. Водночас, перехід торговельної бізнес-активності в он-лайн режим призвів до різкого збільшення інтернет-шахрайства та кількості вчинених кіберзлочинів. Про це нагадують у відділі торгівлі, побуту та захисту прав споживачів.

Варто зазначити, що існує стала класифікація кіберзлочинів, яка здебільшого залежить від способу їх вчинення.

Найпоширеніші з них:

Фішинг – шахрайство, коли клієнтам платіжних систем надсилають повідомлення електронною поштою нібито від адміністрації або служби безпеки цієї системи з проханням вказати свої рахунки та паролі.

Вішинг – кіберзлочин, у якому в повідомленнях міститься прохання зателефонувати на певний міський номер, а при розмові запитуються конфіденційні дані власника картки.

Кардинг – використання в операціях реквізитів платіжних карт, отриманих зі зламаних серверів інтернет-магазинів, платіжних і розрахункових систем, а також із персональних комп’ютерів (або безпосередньо, або через програми віддаленого доступу, «трояни», «боти»).

Онлайн-шахрайство – несправжні інтернет-аукціони, інтернет-магазини, сайти та телекомунікаційні засоби зв’язку.

Піратство – незаконне розповсюдження інтелектуальної власності в Інтернеті.

Мальваре – створення та розповсюдження вірусів і шкідливого програмного забезпечення.

 

Фактично, сьогодні шаленими темпами розвивається онлайн-шахрайство, при якому потерпіла особа навіть уявлення не має, хто саме вчинив шахрайські дії відносно неї. Найпоширеніша «практика» – в мережі Інтернет розміщується декілька десятків оголошень про можливість оперативної поставки необхідної для особи продукції. При цьому, її вартість суттєво відрізняється від ринкової в сторону зменшення. Звичайно, що такі пропозиції є привабливими для покупців і вони легко йдуть на контакт з шахраями. Після укладення договору події розвиваються за наступним сценарієм – шахраї пропонують перерахувати аванс чи повну суму вартості товару і після їх отримання, надсилають товар, що не відповідає замовленому або просто зникають, відключивши усі засоби зв’язку. І все. Ви залишаєтесь ні з чим.

У зв’язку з наведеним вище, наголошуємо, не проводити покупки в мережі Інтернет на неперевірених веб-ресурсах, передоплату вносити тільки надійним продавцям та обов’язково перевіряти товари у відділеннях пошти.