До уваги власників земельних часток (паїв)

До 1 січня 2025 року власник невитребуваної земельної частки (паю) або його спадкоємець повинен оформити право власності на земельну ділянку. В управлінні будівництва та інфраструктури поінформували, що ця вимога обумовлена статтею 13 Закону «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)».

Законом передбачено, якщо власник паю чи його спадкоємець не оформить право власності на земельну ділянку до 1 січня 2025 року, то буде вважатися, що він відмовився від отримання земельної ділянки.

Земля без власника буде вважатися невитребуваною. Такі ділянки будуть визнані безхазяйними і передадуться в комунальну власність територіальної громади, на території якої вони розташовані.

Як оформити право власності на пай:

Зареєструвати право власності можна у нотаріуса або через місцевий центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), який приймає документи для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Нагадаємо, що до 2013 року право власності на землю підтверджувалося державним актом на право власності на земельну ділянку з місцевого органу Держкомзему.

Зараз потрібно внести інформацію про ділянку в держгеокадастр!

Необхідно звернутись до землевпорядної організації, яка виготовить необхідну документацію землеустрою та внесе відомості про вашу земельну ділянку до Державного земельного кадастру в результаті чого ви отримаєте Витяг з ДЗК з присвоєним кадастровим номером.

АЛГОРИТМ ДІЙ. Як це зробити?

  1. Зайти в ЦНАП або до нотаріуса, який займається реєстрацією прав на нерухоме майно.
  2. Сплатити адміністративний збір в ЦНАП. Або збір і за послуги нотаріуса.
  3. Підготувати необхідні документи:
  • Оригінал і копію паспорта та ідентифікаційного номера.
  • Квитанцію про оплату адміністративного збору (0,1 розміру мінімальної заробітної плати, в 2022 році — це 250 грн.).
  • Витяг з Державного земельного кадастру.
  • Документ, який є підставою виникнення права власності на ділянку. Це може бути договір купівлі-продажу або дарування, свідоцтво про право на спадщину, рішення суду або інший документ.

Всі ці документи ви відносите в ЦНАП або до нотаріуса. Держреєстратор або нотаріус дають вам на підпис заяву про реєстрацію прав. Ця заява друкується держреєстратором або нотаріусом і підписується вами на місці.

Ваша заява розглядається не більше 5 робочих днів.

Після цього ваше право буде зареєстроване, а рішення про реєстрацію розміщено на сайті Міністерства юстиції.

Після того, як право власності внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, ви стаєте власником земельної ділянки.