Чи створювати Z-звіт в кінці робочого, якщо протягом дня розрахункові операції не проводились?
Якщо протягом дня розрахункові операції не проводились, але було здійснено операції
«службове внесення» та «службова видача», то створення Z-звіту в кінці робочого дня не є
обов’язковим. Відповідно до ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із
змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) фіскальний звітний чек – документ
встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний
фіскальний звітний чек) реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) або програмним
РРО (далі – ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про
обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам’яті РРО
або фіскального сервера контролюючого органу.
Пунктом 9 ст. 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють
розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням
електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів
(наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані щоденно
створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу
товарів (послуг)) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток,
платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових
коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської
платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в
безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови
від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк
покупця (ст. 2 Закону № 265).
Згідно з п. 6 розд. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових
операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги),
затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та
доповненнями (далі – Порядок № 547), внесення чи видача готівки з місця проведення
розрахунків повинні реєструватися через РРО або ПРРО з використанням операцій
«службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з
проведенням розрахункових операцій:
-операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка
зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової
операції, що проводиться після виконання Z-звіту;
– операція «службова видача» використовується для реєстрації суми готівки, яка вилучається
з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів.
Проведення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів
здійснюється суб’єктами господарювання із використанням РРО або ПРРО у порядку,
визначеному Законом № 265 та нормативно-правовим актом Національного банку України з
питань ведення касових операцій у національній валюті в Україні.
Тобто, операції «службове внесення» та «службова видача» не є розрахунковими операціями
в розумінні Закону № 265.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 109.09).
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу « InfoTAX »
Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області